بررسی قیمت ورق سیاه وارداتی ایران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بررسی قیمت ورق سیاه وارداتی ایران


در هفته منتهی به روز چهارشنبه 22 نوامبر قیمت ورق سیاه وارداتی و همچنین قیمت ورق سرد به علت وجود محدودیت در خرید، ثابت ماند. کمبود کشتی در بندر آستاراخان روسیه در ماه اکتبر موجب گردید تا هزینه حمل به بندر شمالی ایران با افزایش مواجه شود و از قیمت 20 دلار در هر تن به حدود 50 دلار برای هر تن برسد. این افزایش قیمت حمل و نقل بر قیمت ورق سیاه وارداتی ایران تاثیرگذار بوده است.

به گزارش آهن پرایس درتحلیل بازار آهن، قبلا در مورد افزایش هزینه های حمل و نقل از روسیه به ایران گزارشاتی شنیده بوده ایم. با این حال همچنان شرکت های دریایی روسیه علت این افزایش هزینه ها را کمبود کشتی ها برای عبور از دریای خزر به دریای سیاه می دانند، زیرا رفتن به دریای سیاه در زمستان به دلیل منجمد شدن کنال ولگا بسیار دشوار بوده و این کانال مسدود خواهد شد.

با توجه به گزارش های بدست آمده، در حال حاضر تلاش تاجران برای تحویل بار خرید های انجام شده در سپتامبر از طریق بندر آستاراخان می باشد. اگرچه فقط عده ای از آن ها موفق به گرفتن کشتی شده اند. یکی از تاجران در این خصوص می گوید: این شرایط احتمالا تا ماه آوریل ادامه خواهد داشت زیرا در این ماه فعالیت کانال مجددا آغاز خواهد شد و مسیر عبور و مرور کشتی ها باز می شود. در این شرایط هزینه حمل و نقل از بندر آکتیو قزاقستان هم از 15 دلار به 25 تا 30 دلار افزایش یافت.

اما با توجه به اینکه تولیدکننده محلی آرسلورمیتال معمولا ذخایری از ورق سیاه و ورق سرد را در بندر حفظ می نماید؛ و منقل کردن آن از آکتیو به بندرانزلی حدود دو روز طول میکشد؛ به همی علت محصولات تولیدی قزاقستان در شرایط فعلی  برای ایران در اولویت قرار دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: